Instalace Alu rings (hliníkové rámečky okolo budíků)

Hned na úvodu tohoto článku bych chtěl upozornit, že aplikace alu rámečků vyžaduje zvýšenou pečlivost a trpělivost. Tento návod je pouze informativního charaktéru a za případné škody si ručí každý sám.

Co budeme potřebovat na montáž „Evo Rings“:

  • samozřejmě hliníkové rámečky budíků
  • naprosto standartní šroubovák (hlavička okolo 5mm)
  • nějaký kovový kulatý předmět na zalisování rámečků (já jsem použil šroubovák)
  • montážní lepidlo (měl jsem po ruce Cheoprén extrém, dobře posloužil)
původní vzhled
balení rámečků

Demontáž tachometru z palubní desky a jeho rozebrání

Začneme demontáží plexiskla s rámečkem. Vyšroubujeme 2 šroubky, které se nachází nahoře. Rámeček uvolníme nejprve mírným přitáhnutím v horní části a pak zatáhneme mírnou silou v dolní části, tam se to musí vycvaknout.

demontáž rámečku Pokračujeme odpojením pravého a levého konektoru spínačů ohřevu skla a mlhovek. Nejprve zmáčkneme jazýček, pak tahem odpojíme kabel.

Nyní je před námi samotný tachometr, ten drží na 4 šroubcích a rovnou jsem odšrouboval i 2 horní šroubky, které se zřejmě též podíli na připevnění plexi… nejsem si stoprocentně jist, odšrouboval jsem je hned jak byly vidět, takže asi taky.

odpojení jednotky Upevňovací část máme, teď zas kabely. Na tachometru jsou celé 4 kousky (dva zelené a dva šedé).

Po odpojení kabeláže přecházíme k „vydolování“ přístrojové jednotky. Tahem rovně na sebe se jí rozhodně nepokoušejte za každou cenu páčit, to byste jí poškrábali a nejspíše asi ani nevyndali. Musí se opatrně táhnout směrem doleva na sebe.

Hurá, krabička je venku! Ale ještě nejsme u konce, musí se odstranit ochranné plexisklo. Nejprve vytáhneme resetovací tlačítko počítače kilometrů a ještě odpojíme kabílek podsvícení vytočením bajonetového závitu a rámeček odstraníme vycvakáváním černých jazýčků na bocích jednotky. Doporučuji vycvaknout jeden, pak mezeru zajistit šroubovákem (aby se zas nezacvaknul) a pokračovat k dalším, aby to bylo stále napnuté, pak to jde krásně rychle. Krytku opatrně vytáhneme, dbáme na to, aby se nepoškodily rafičky tachometrů a ani cokoliv jiného. Hotovo, přistoupíme k montáži rámečků. vytaženo jednotka z pohledu zezadu kryt odmontován

Instalace alu-obrouček do panelu.

Pro usnadnění práce bych radil před samotným zalisováním rámečky nejprve přichytit montážním lepidlem. Použil jsem výše zmiňované gumové lepidlo, které mi navíc zajistí nejen pevnou pozici, ale ani to pak nebude třeba při průjezdu kostkami cinkat.

Na vnitřní stranu hliníkových rámečků naneseme s rozumem maličkou vrstvičku lepidla, v takovém množství, aby to později nevylezlo vně koleček. V případě tohoto lepidla bychom podle návodu měli nanést ještě jednu vrstvičku na druhý díl, ke kterému se bude přilepovat, v našem případě tedy na průřez krytu (Y souřadnice), což jsem neudělal.

protažení koleček skrze otvory Po uplynutí cca 12 minut opatrně rámečky prostrčíme skrze otvory a napasujeme s troškou síly do krytu. Malé rámečky prostrčíme nejsnadněji přes velké otvory, velké pak přes svoje s tím, že je nutné je mírně zmáčknout, aby se protáhli otvorem – jde to ale krásně, nemějte obavy.

obal Nyní nás čeká úmorné zalisování – bohužel ale nemám vlastní foto, takže přikládám ilustraci z obalu. Z jedné strany prstem tlačíme rámeček k panelu, z druhé strany kulatým předmětem kroužíme a postupně se snažíme deformovat převis, aby dosáhl nejlépe 90°. Je to piplačka a vyžaduje to dost trpělivosti-já jsem nakonec použil běžný šroubovák a konečné zalisování provedl hustými prolisy (čárkami vedle sebe), takže z rubové strany je to malinko vlnité, ale to nevadí.

Kompletace.

rámečky zasazeny v plné kráse je to tam výsledek Nejúmornější část máme za sebou, přecházíme k poslední fázi a to k zpětnému složení. Postupujeme stejně jako na začátku, akorát obráceně. Zacvakneme plexi do těla přístrojů, zapojíme kablík podsvícení, nasadíme nulovací tlačítko zpět na osičku, zasadíme tachometr zleva do palubovky, zapojíme kabely.

Uchytíme jednotku šroubky (4+2), zacvakneme v dolní části rámeček, na kterým máme spínače, nahoře dotlačíme a přitáhneme 2 šroubky.

Toť vše, hotovo. Radujeme se z luxusního tachometru, dáváme si zaslouženě něco dobrého, jedeme na projižďku.

Líbilo se? Budu rád za případné sdílení :)

Komentáře

Napsat komentář

nebo

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *